معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی و دو مرکز آموزش بین کارگاهی فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع در کرج با هدف زمهارت افزایی نیروی انسانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۹۷
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئيس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهیدان رهبری کرج و افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی ۴۰ کیلو واتی در این مرکز، گفت: نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی و دو مرکز آموزش بین کارگاهی فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع در کرج با هدف زبردستی و مهارت افزایی نیروی انسانی به بهره برداری رسید، مسیر رشد کشور امروز و آینده، مسیر مهارت افزایی و رشد اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مختلف در مراکز آموزشی بنابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با رویکرد مهارت افزایی داخلی و خارجی برنامه ریزی شده است، افزود: صنایع کشور بدنبال نیروی انسانی مهارت دیده و متخصص است که با آموزش های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می توان بخش اعظم این نیروهای کاردان را به میدان اشتغال و تولید دعوت کرد.

عظیمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم اشتغال‌زایی برای قشر جوان است، تاکید کرد: تحقق این مهم از مسیر رشد و ارتقای سطح مهارتی و تخصص اجرایی می شود و برای تحقق آن دو امر کیفی سازی اموزش وظرفیت ها هدف گذاری شده، در کیفی سازی آموزش‌های مهارتی نیاز به بهینه سازی امکانات و استفاده از استاندارد‌های آموزشی مناسب است که در این بخش برای تامین زیر ساخت‌ها به دولت و سازمان های ذی‌ربط اعلام نیاز شده است.

معاون وزیر تعاون، رفاه اجتماعی اذعان کرد: صنعت و بخش خدمات دهی کشور به دنبال مهارت ها و فناوری بروز و نو است و در مراکز آموزشی با ظرفیت بالای مهارتی به آن توجه شده است، تا بتوان نیاز روز جامعه احصاء شود.

وی بیان کرد: امروز نیز با همکاری وزارت امور خارجه، دیپلماسی آموزش مهارت بین المللی برای کشورمان شکل گرفته و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تعدادی از کشور‌های جهان همکاری آموزشی دارد.

بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلو واتی کرج نخستین نیروگاه تولیدی و آموزشی در مراکز مهارتی کشور است که افزون بر تولید برق برای آموزش هنرجویان و قشرهای مختلف مردم از آن بهره گرفته می شود، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای درصدد توسعه آموزش و ترویج فرهنگ بهره مندی از انرژی پاک در بین مردم است.

خبرنگار:سیده زهرافوج 
ارسال نظرات
پر بیننده ها